belka castrol

Smar do łańcucha Castrol - test produktu

Dla każdego motocyklisty bardzo ważne jest czy produkty, które stosuje do swojego motocykla odpowiednio będą konserwować lub chronić jego elementy.

AutoJar mieszcząca się na ulicy K.E.N. 15 w Warszawie to jedna z wiodących szkół nauki jazdy kategorii A i B. Szkoła ta postanowiła zestawić produkt Castrol Chain Lube Racing z produktami wcześniej przez siebie stosowanymi. Spowodowane było to faktem, iż szkoła od nowości stosowała smar do łańcucha, który bardzo szybko z niego schodził, chlapał na felgi ( mimo odczekania około 30 minut od momentu aplikacji) oraz sprawiał wrażenie po przesmarowaniu tzw. Suchego łańcucha w ocenie Pana Grzegorza Florka – instruktora nauki jazdy i motocyklisty zapaleńca.

Motocykle, które wykorzystuje szkoła to Suzuki Gladiusy, które pracują około 10 godzin dziennie i w ciągu jednego dnia pokonują 120 – 250 km.

Informacje o motocyklu – Suzuki Gladius

Warunki pogodowe w trakcie testu – Na początku testu - Pogoda bez deszczu, około 28 stopni Celsjusza, motocykl przejechał cykl mieszany ( część na placu, część na mieście). W trakcie testu – bez zmian.

Przebieg testu

  1. Przebieg motocykla 3 900 km. Smar został nałożony na wyczyszczony łańcuch. Sprawdzenie nastąpi po pierwszych 60 km, a następnie po 300km. Wyczyszczona została tylna felga oraz tablica „L” nauki jazdy w celu obserwacji i porównania zachowania smaru z poprzednim (który chlapał zarówno na felgę jak i tablicę „L”).
  2. Po przejechaniu pierwszych 60 km łańcuch praktycznie bez zmian barwy.  Felga ( wcześniej wyczyszczona) nie wykazuje śladów chlapania smarem, tablica z tyłu koła czysta.
  3. Po 300km od aplikacji smaru Castrol Chain Lube Racing. Smar na wałkach łańcucha dalej jest obecny, po bokach łańcucha lekkie przybrudzenie zlepionym piachem. Na feldze delikatny ślad smaru, na tablicy za kołem lekki nalot odpryskującego brudu zlepionego smarem.
  4. Po 700 km od aplikacji - W trakcie jazdy nie wykazuje właściwości łańcucha „suchego”. Na łańcuchu zaczął się osadzać brud ale w ilościach „znośnych”, tablica z tyłu lekko przybrudzona większymi grudkami brudu zlepionego smarem.
  5. Smar jest używany przez dwa miesiące, motocykl przejechał w tym czasie od początku testu 7340 km w różnych warunkach pogodowych – zarówno w porach suchych i gorących, jak i w deszczowych i chłodnych. Łancuch smarowany co 300-400 km, z odczekaniem każdorazowo ok 10-15 min na odparowanie rozpuszczalników po aplikacji. Smar Castrol Chain Lube Racing na przejechanym dystansie nie wykazywał oznak „suchego łańcucha”.

Wynik

Chain Lube Racing wykazuje dobre właściwości smarne, dużo lepsze od stosowanego poprzednika. Zarówno felga jak i tablica nie ulegają takiemu zachlapaniu smarem jak wcześniej. Najważniejsze jest, że smar utrzymuje się na łańcuchu w trakcie wszystkich trudów eksploatacji motocykla wykorzystywanego do nauki jazdy, który patrząc na przebieg, pokonuje w miesiącu średnio 3000-4000km.

na górę