tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Silnik, skrzynia biegów i sprzęgło. Co to jest Trizone i dlaczego to takie ważne?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
belka castrol

Silnik, skrzynia biegów i sprzęgło. Co to jest Trizone i dlaczego to takie ważne?

Olej motocyklowy ma niezwykle trudną pracę. Odpowiada nie tylko za smarowanie silnika – to właściwie tylko niewielka część jego zadań. Technologia Trizone od Castrola dba także o optymalną pracę skrzyni biegów i sprzęgła.

Podstawowymi zadaniami oleju są minimalizacja tarcia, zapobieganie wewnętrznej korozji, chłodzenie silnika, uszczelnienie ruchomych elementów i utrzymanie silnika w czystości. W samochodzie osobowym sprawa jest znacznie prostsza – olej ma do obsługi tylko jednostkę napędową. W motocyklu zadania stojące przed środkiem smarnym są o wiele trudniejsze. Oprócz silnika, olej smaruje i chłodzi również skrzynię biegów, a często także sprzęgło.

Zadania te wydają się na pozór nie do pogodzenia – przecież w silniku potrzebujemy jak najmniejszego tarcia, zaś w układzie sprzęgła to właśnie tarcie odgrywa kluczową rolę. Jak to pogodzić tak różne wymagania poszczególnych podzespołów? Co zrobić by jeden olej spełniał wszystkie te założenia? Castrol ma na to pomysł – technologię TriZone.

Silnik motocyklowy jest szczególnie wrażliwy na osady węglowe i gęstnienie oleju powodowane utlenianiem. Optymalny olej motocyklowy zapewnia wyższą moc maksymalną, lepszą reakcję silnika na gaz i mniejsze zużycia paliwa i emisję spalin. Ze względu na wysoką temperaturę, ogromne obciążenia i dużą prędkość tłoków olej musi utrzymać doskonałą płynność bez względu na warunki jazdy.

Układ sprzęgła wymaga z kolei utrzymania współczynnika wysokiego tarcia, dzięki czemu zapewniony jest efektywny przepływ mocy do tylnego koła, zaś tarcze sprzęgłowe wytrzymują dłużej. Do płynnej i pewnej pracy sprzęgła potrzebne są  efektywne chłodzenie i idealny balans między jego uślizgiem a dociskiem.

Przekładnia narażona jest na niszczące uderzenia trybów oraz ścieranie, dlatego olej musi być odpowiednio wzmocniony, by chronić jej precyzyjne części przed zużyciem.

Wszystkie produkty serii Power1 dla silników czterosuwowych zawierają technologię TriZone. W skrzyni biegów wysokie ciśnienia i ścinanie między zębami przekładni nie powodują stopniowego pogarszania właściwości ochronnych filmu olejowego. W mokrym sprzęgle łączy charakterystykę cierną umożliwiającą idealny transfer mocy oraz znakomite odbieranie ciepła z okładzin. Dzięki technologii TriZone silnik otrzymuje idealne smarowanie, ochronę przed korozją wewnętrzną, ma zapewnione chłodzenie i uszczelnienie.

na górę