tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Chcesz poprawić osiągi twojego motocykla? Dobry olej może zdziałać cuda!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
belka castrol

Chcesz poprawić osiągi twojego motocykla? Dobry olej może zdziałać cuda!

Zmniejszanie masy, poprzez stosowanie coraz lżejszych komponentów, czy zwiększanie wydajności jednostki napędowej, to zabiegi stosowane najczęściej, gdy gra toczy się o lepsze osiągi motocykla. Tymczasem samo użycie odpowiedniego oleju może przynieść zaskakująco dobre efekty.

Zawodnicy i teamy wyścigowe gotowe są wydać miliony, by poprawić czas okrążenia o sekundę, czy dwie. Testowane są magnezowe koła, ramy z włókna węglowego, aluminiowe komponenty i inne detale zmniejszające masę. Z drugiej strony stosuje się kute tłoki i ostre wałki, aby wydajność silnika przesunąć do maksimum. Wszystko dla tych ułamków sekund, które mogą zadecydować o zwycięstwie zawodnika. 

Ale nie tylko zaawansowana mechanika może zadecydować o sukcesie w wyścigu. Jak dowiodły testy, przeprowadzone przez Castrola, odpowiednio dobrany olej motocyklowy także może mieć kolosalny wpływ na rezultaty. W laboratoryjnych testach badano wpływ olejów na osiągi. Do tego celu wykorzystano 4-cylindrowy silnik z motocykla sportowego. 

Wyniki były zaskakujące – silnik pracujący na oleju Castrol POWER1 Racing 4T 10W-50 ukończył cykl testowy o długości 5,2 km o 2,2 sekundy szybciej niż wówczas, gdy wykorzystany był konkurencyjny produkt. Jeszcze lepsze rezultaty zanotowano podczas testów Castrol POWER1 4T 10W-40 – silnik zalany tym olejem ukończył cykl testowy o długości 5,2 km aż o 6,6 sekundy szybciej niż podczas pracy na konkurencyjnym produkcie 10W-40 oraz o 2,8 sekundy szybciej niż podczas użycia poprzedniej formuły Castrola 10W-40. 

Co więcej – w wyczerpującym teście na dystansie 48 000 km, który został przeprowadzony w cyklu jezdnym symulującym szybkie okrążenia na torze wyścigowym, a następnie szybkie przejazdy ze stałą prędkością, nowy Castrol POWER1 Racing 4T utrzymał 94% początkowej maksymalnej mocy testowej generowanej przez silnik.

na górę