tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kto nie smaruje ten nie jedzie! Sprawdź kondycję swojego motocykla przed sezonem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
belka castrol

Kto nie smaruje ten nie jedzie! Sprawdź kondycję swojego motocykla przed sezonem

Olej, światła, napęd – przypominamy co warto sprawdzić po zimowej przerwie, żeby nie zostać zaskoczonym niespodziewaną awarią. Zanim wyjedziesz na drogę, zatroszcz się o swój motocykl, a on zatroszczy się o twoją frajdę.

Wiosna stała się faktem. Może jeszcze nie ta kalendarzowa, ale coraz śmielej świecące słońce daje do zrozumienia, że najwyższy czas uruchamiać motocykle po zimowej przerwie. Zanim przekręcisz kluczyk w stacyjce, by usłyszeć błogi dźwięk silnika, sprawdź kilka rzeczy, które mogą być istotne dla bezpieczeństwa.

Mamy nadzieję, że nie zaniedbałeś jesienią starannego umycia motocykla. Jeśli tego nie zrobiłeś, możesz być zaskoczony jego obecnym stanem. Głębokie wżery w lakierze i skorodowane elementy to nie jedyne objawy – wielu problemów niestety nie widać.

Jeśli jednak faktycznie zapomniałeś o jesiennej konserwacji, zrób teraz ile się da. Starannie umyj motocykl, nie zapominając o zakamarkach. Zardzewiały łańcuch umyj naftą i nasmaruj, następnie sprawdź czy któreś ogniwa nie zablokowały się na łączeniach. Jeśli linki wymagają smarowania, o nich także nie zapomnij.

Ważną sprawą jest olej. Jeśli nie wymieniłeś go przed zimowaniem, koniecznie wymień go teraz, zanim zaczniesz jeździć. Nawet jeżeli wymieniłeś olej przed zimą, ale twój  motocykl stał na dworze lub w nieogrzewanym garażu, lepiej będzie wymienić olej ponownie. Częste wahania temperatury, typowe dla naszych zim, powodują skraplanie się się pary wodnej wewnątrz silnika. Woda miesza się wówczas z olejem, pogarszając jego właściwości smarne.

Nie zapomnij o wymianie filtra oleju.

Jeśli jeździsz cruiserem, to z oferty Castrola możesz wybrać olej Castrol Power 1 4T 20W-50. Jeśli masz skuter, odpowiedni będzie Castrol Power 1 Scooter 4T 5W-40. W motocyklach sportowych sprawdzi się Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50, a w podróżnym enduro Castrol Power 1 Racing 4T 5W-40.

W motocyklach, które stały przez zimę na kołach, zdarza się delikatne odkształcenie gumy w miejscu kontaktu z podłożem. Jeśli coś takiego zauważysz, zwiększ ciśnienie 20% ponad normę na 24 godziny. Nie zapomnij potem doprowadzić je do normalnego stanu. Sprawdź działanie hamulców – po zimie gumowe przewody mogły sparcieć, co objawia się utratą ciśnienia w układzie i gumowatą reakcją na klamkę hamulca.

Na koniec upewnij się, czy prawidłowo działają wszystkie urządzenia elektryczne w motocyklu – w szczególności światła i kierunkowskazy. Nie zapomnij o oświetleniu tablicy rejestracyjnej.

na górę