Pirelli debiutuje w Assen w Northern Talent Cup. Zawodnicy Superbike będą nadal korzystać z eksperymentalnych opon
W najbliższy weekend na torze w holenderskim Assen odbędzie się kolejna runda Mistrzostw Świata Superbike. To również pierwsza runda pucharu Northern Talent Cup, który jest częścią projektu Road to MotoGP. Pirelli zostało oficjalnym dostawcą opon dla młodych zawodników, którzy w nim startują.
Trzecia runda Mistrzostw Świata Superbike odbędzie się na torze TT Circuit Assen. Pirelli potwierdza obecność już przedstawionych w 2023 r. opon dla klas Supersport i Superbike. Dodatkowo zawodnicy będą mogli skorzystać z opony SCX w specyfikacji C0900, która już została sprawdzona w boju w Barcelonie zarówno podczas testów, jak i w trakcie wyścigu. W Assen wystartują także zawodnicy Northern Talent Cup, a Pirelli jest oficjalnym dostawcą opon dla wszystkich pucharów wchodzących w skład projektu Road to MotoGP.
Zawodnicy klasy Superbike będą mieli do dyspozycji opony SCX w specyfikacji C0900 oraz SC1 i SC2 na przód oraz SCX i SC0 na tył, a także SCQ do użytku w Superpole i Superpole Race. W razie deszczu mogą sięgnąć po opony SCR1. Zawodnicy klasy Supersport będą mogli wybrać opony SC1 lub SC2 na przód i SCX lub SC0 na tył. Opcją na deszcz będą opony SCR1.
Pirelli przewiduje, że o tej porze roku w okolicach toru często pada deszcz i może być zimno, a temperatury asfaltu mogą wynosić zaledwie 4 st. C, jak miało to miejsce w 2022 r. Pomimo tych temperatur asfalt jest na tyle łagodny dla opon, że zawodnicy i zespoły powinni znaleźć konfiguracje odpowiednie dla miękkich rozwiązań. Najbardziej problematyczny jest zakręt numer 5, który jest pierwszym lewym zakrętem po serii czterech prawych. W tym miejscu często występują chłodne. wiatry, więc trzeba odpowiednio zarządzać temperaturą przedniej opony i uważać na wejściu.
Dla Pirelli Northern Talent Cup, gdzie rywalizują zawodnicy w wieku 14-17 lat Pirelli przywiozło opony Pirelli DIABLO Superbike w specyfikacji SC2 o rozmiarach 100/70 R17 dla przodu i 120/70 R17 dla tyłu. W razie deszczu opona SCR1 jest dostępna w tych samych rozmiarach dla przodu i 120/70 R17 dla tyłu.
- Charakterystyka toru i warunki pogodowe w Assen są zupełnie inne od tych w Montmelo, gdzie ścigaliśmy się miesiąc temu, co pozwala nam zgromadzić informacje użyteczne z perspektywy rozwoju. Chcemy kontynuować prace nad mieszanką C0900, która podczas poprzedniej rundy dała pozytywne wyniki w kwestii przyczepności i zachowania, ale biorąc pod uwagę agresywność katalońskiego asfaltu, ucierpiała w kwestii zużycia. Na papierze Assen jest łagodniejszy dla opon i zazwyczaj bywa chłodniejszy, więc spodziewamy się uzyskania informacji, które dadzą nam pełen obraz potencjału tego rozwiązania. W poprzednich latach charakterystyka asfaltu pozwoliła nam tu na użycie bardzo miękkich mieszanek pomimo niskich temperatur, więc uważamy, że zespoły mają jeszcze zapas pomysłów na znalezienie idealnych ustawień, żeby wykorzystać dostarczone przez nas opcje. W Assen będziemy też zajęci na innym froncie, a mowa tu o Northern Talent Cup, który ma tu swoją pierwszą rundę. Od tego roku jesteśmy wyłącznym dostawcą opon nie tylko dla tego pucharu, ale dla wszystkich zawodów dla młodych talentów, które są częścią projektu Road to MotoGP promowanego przez Dornę, włączając Asia Talent Cup, który zaliczył udany debiut w zeszłym miesiącu w Katarze - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze