tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle enduro KTM na rok 2024. Opinia bezpośrednio z testu w Lesotho
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Motocykle enduro KTM na rok 2024. Opinia bezpośrednio z testu w Lesotho

Autor: Michał Mikulski 2023.05.30, 12:18 Drukuj

Zupełnie nowa gama i rozwiązania przeszczepione z modeli crossowych, sprawiają, że enduro 2024 to powiew świeżości w ofercie KTM-a.

Harmonogram wydawniczy KTM-a jest dość prosty: najpierw pojawiają się nowe crossówki, rok później zaktualizowane modele enduro. Ostatnią dużą zmianą w ofercie były enduro 2020.

NAS Analytics TAG

Zaprezentowane dosłownie w ostatnich dniach EXC2024 praktycznie nie dzielą części z poprzednikami, a producent zarzeka się, że 95% elementów zaprojektowano zupełnie od zera. Od zera, czyli na podstawie sprawdzanych przez nas w zeszłym roku crossówke.

Wybrałyśmy się do Lesotho, księstwa położonego w południowej Afryce, by podczas światowej premiery sprawdzić, czy zmiany są warte uwagi. Krótka odpowiedź: jak najbardziej tak!

KTM 2024 - modele 4T

Czterosuwowe modele (250, 350, 450 i 500) dzielą ramę, a nawet miejsca mocowania jednostki napędowej. Same silniki mają dużo wspólnego ze sobą, np. we wszystkich znajdziemy taką samą skrzynię biegów. Co więcej, w endurówkach pojawił się quickshifter. Zaktualizowano też kontrolę trakcji i zmienne mapy zapłonu (Power Parts).

Najbardziej odczuwalne zmiany są mimo wszystko w podwoziu. Rama jest dużo sztywniejsza, przeniesiono górne mocowanie amortyzatora i zmieniono geometrię. Nowości idą w parze z zawieszeniem WP XACT CC, także debiutującym w tegorocznych EXC.

W praktyce, kombinacja zawieszenia i ramy sprawia, że nawet mniej doświadczeni motocykliści mogą czuć się pewnie. Zwłaszcza jeśli mówimy o awaryjnych sytuacjach - nagle pojawiającym się przepuście, kamieniu uciekającym spod koła, konieczności przeskoczeniu większej dziury. 

Wszystkie 4T były superstabilne, przewidywalne i zaskakująco komfortowe.

KTM 2024 - modele 2T

Dwusuwy także dzielą ramy i posiadają zawieszenie XACT CC. Jak to w 2T bywa, nie odebrało to w 100% nerwowości z podwozia, ale - dla osób, które pamiętają jeszcze gaźnikowce - z całej floty motocykli, jednym z najłatwiejszym modelem jest dwusuwowe 250 EXC. A to wiele mówi o tym, jak bardzo zmieniły się dwutakty.

Nie bez znaczenia jest w tym przypadku wtrysk paliwa TBI. W przeszłości paliwo wtryskiwane były do portu pośredniego, teraz zasilanie jest ulokowane za i przed przepustnicą. Dołożono także elektronicznie sterowany zawór wydechowy.

Efektem są przewidywalne, łatwe w prowadzeniu motocykle, które w teorii powinny być tańsze i mniej skomplikowane w eksploatacji niż stare modele TPI.

Pełna recenzja i wideo-recenzja już niedługo!

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę