Ducati Multistrada V4 RS zastąpi Pikes Peak. Motocykl turystyczny z silnikiem i komponentami od Panigale V4
Zgodnie z oczekiwaniami Ducati przedstawiło Multistradę V4 w wersji RS, która zastąpi model o oznaczeniu Pikes Peak, ale ani trochę jej to nie ujmuje - wręcz przeciwnie, motocykl zyskał silnik z Panigale V4, a to dopiero początek ciekawych rzeczy, które Ducati wymyśliło na 20. urodziny Multistrady.
Ducati Multistrada V4 RS kryje pod owiewkami silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1103 cm3, który w połączeniu z układem wydechowym z końcowym tłumikiem Akrapovič generuje maksymalną moc 180 KM. Zamontowano tu również suche sprzęgło STM-EVO SBK znane z modeli Panigale V4 SP2 i Streetfighter V4 SP2. Producent deklaruje, że można dodatkowo poprawić osiągi stosując olej Ducati Corse Performance Powered by Shell Advance.
Ducati robi szkolenie otwarte dla wszystkich! Testy motocykli Ducati i trening pod okiem instruktorów
Trenuj kontrolę nad swoim motocyklem i testuj najnowsze modele Ducati. Prestiżowa impreza szkoleniowa po raz pierwszy organizowana jest w nowej formule. Nie musisz mieć motocykla Ducati, by wziąć udział w Ducati Riding Experience na torze w pobliżu Warszawy. Instruktorami będą członkowie renomowanej grupy Janusza Czai, czyli JC Group. Całodniowa impreza z testami nowych motocykli Ducati i wyżywieniem już lada moment:
Poznaj szczegóły i zapisz się >>To jednak dopiero początek atrakcji, ponieważ stelaż pomocniczy wykonano z tytanu, co pozwoliło na zmniejszenie masy o 2,5 kg względem standardowej Multistrady V4. Przedni błotnik, osłony dłoni, osłony termiczne i dziób zostały zaprojektowane specjalnie dla wersji RS i wykonane z włókna węglowego. Malowanie jest inspirowane motocyklami MotoGP. Do tego wszystkiego jest jeszcze zawieszenie Öhlins Smart EC 2.0. Główna rama to konstrukcja aluminiowa o zmienionym kącie główki ramy, który wynosi 25,75° zamiast 24,5°.
Kute aluminiowe obręcze Marchesini są lżejsze o 2,7 kg od tych z Multistrady V4 S. Ubrano je w opony Pirelli Diablo Rosso Iv Corsa. Układ hamulcowy pochodzi z modelu Panigale V4 i ma m.in. przednie zaciski Brembo Stylema. Zastosowano również mniejszy akumulator. Motocykl jest dzięki temu lżejszy o 3 kg w porównaniu do Multistrady V4 Pikes Peak. Zmieniono też ergonomię za sprawą wyżej umiejscowionych i cofniętych podnóżków.
W skład pakietu elektroniki wchodzą radary przedni i tylny, adaptacyjny tempomat, system wykrywania pojazdów w martwym polu, cztery tryby mocy, kontrola trakcji, wheelie control, system wspomagania hamowania silnikiem i dwukierunkowy quick shifter. Kierujący ma do wyboru tryby Race, Sport, Touring i Urban. Są też tryby mocy, gdzie w najniższym moc jest ograniczona do 114 KM, ale nadal można się cieszyć przyspieszeniem klasy superbike. Informacje na temat motocykla są wyświetlane na ekranie o przekątnej 6,5 cala z obsługą Ducati Connect.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze