tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Multistrada V4 RS zastąpi Pikes Peak. Motocykl turystyczny z silnikiem i komponentami od Panigale V4
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Ducati Multistrada V4 RS zastąpi Pikes Peak. Motocykl turystyczny z silnikiem i komponentami od Panigale V4

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.10.19, 17:41 Drukuj

Zgodnie z oczekiwaniami Ducati przedstawiło Multistradę V4 w wersji RS, która zastąpi model o oznaczeniu Pikes Peak, ale ani trochę jej to nie ujmuje - wręcz przeciwnie, motocykl zyskał silnik z Panigale V4, a to dopiero początek ciekawych rzeczy, które Ducati wymyśliło na 20. urodziny Multistrady.

Ducati Multistrada V4 RS kryje pod owiewkami silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1103 cm3, który w połączeniu z układem wydechowym z końcowym tłumikiem Akrapovič generuje maksymalną moc 180 KM. Zamontowano tu również suche sprzęgło STM-EVO SBK znane z modeli Panigale V4 SP2 i Streetfighter V4 SP2. Producent deklaruje, że można dodatkowo poprawić osiągi stosując olej Ducati Corse Performance Powered by Shell Advance.

NAS Analytics TAG

To jednak dopiero początek atrakcji, ponieważ stelaż pomocniczy wykonano z tytanu, co pozwoliło na zmniejszenie masy o 2,5 kg względem standardowej Multistrady V4. Przedni błotnik, osłony dłoni, osłony termiczne i dziób zostały zaprojektowane specjalnie dla wersji RS i wykonane z włókna węglowego. Malowanie jest inspirowane motocyklami MotoGP. Do tego wszystkiego jest jeszcze zawieszenie Öhlins Smart EC 2.0. Główna rama to konstrukcja aluminiowa o zmienionym kącie główki ramy, który wynosi 25,75° zamiast 24,5°.

Kute aluminiowe obręcze Marchesini są lżejsze o 2,7 kg od tych z Multistrady V4 S. Ubrano je w opony Pirelli Diablo Rosso Iv Corsa. Układ hamulcowy pochodzi z modelu Panigale V4 i ma m.in. przednie zaciski Brembo Stylema. Zastosowano również mniejszy akumulator. Motocykl jest dzięki temu lżejszy o 3 kg w porównaniu do Multistrady V4 Pikes Peak. Zmieniono też ergonomię za sprawą wyżej umiejscowionych i cofniętych podnóżków.

W skład pakietu elektroniki wchodzą radary przedni i tylny, adaptacyjny tempomat, system wykrywania pojazdów w martwym polu, cztery tryby mocy, kontrola trakcji, wheelie control, system wspomagania hamowania silnikiem i dwukierunkowy quick shifter. Kierujący ma do wyboru tryby Race, Sport, Touring i Urban. Są też tryby mocy, gdzie w najniższym moc jest ograniczona do 114 KM, ale nadal można się cieszyć przyspieszeniem klasy superbike. Informacje na temat motocykla są wyświetlane na ekranie o przekątnej 6,5 cala z obsługą Ducati Connect.

NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę