Sprzedaż motocykli elektrycznych poważnie spadła na zachodzie Europy. Na elektryki stawiają wschód i Turcja
Choć w krajach europejskich władze dwoją się i troją, żeby zachęcić ludzi do elektromobilności, to okazuje się, że po początkowym boomie zainteresowanie elektrykami zaczęło spadać także w przypadku motocykli. Dane z największych rynków nie są optymistyczne dla tych, którzy marzą o elektryfikacji europejskiego parku maszyn.
Jak podaje serwis Motorcycles Data, w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2023 r. sprzedaż motocykli elektrycznych na rynkach Europy Zachodniej, która uchodzi za wzór, jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju zmiany w parkach maszyn, spadła o 20 proc. Największy spadek zanotowano w Niemczech i wyniósł on aż 44,7 proc. We Francji zainteresowanie spadło o 11,4 proc., w Holandii o 41,3 proc., a we Włoszech o 21,1 proc.
Ducati robi szkolenie otwarte dla wszystkich! Testy motocykli Ducati i trening pod okiem instruktorów
Trenuj kontrolę nad swoim motocyklem i testuj najnowsze modele Ducati. Prestiżowa impreza szkoleniowa po raz pierwszy organizowana jest w nowej formule. Nie musisz mieć motocykla Ducati, by wziąć udział w Ducati Riding Experience na torze w pobliżu Warszawy. Instruktorami będą członkowie renomowanej grupy Janusza Czai, czyli JC Group. Całodniowa impreza z testami nowych motocykli Ducati i wyżywieniem już lada moment:
Poznaj szczegóły i zapisz się >>Co ciekawe, w opozycji do tego jest wschodnia część Europy, do której wliczana jest również Turcja. Tu sprzedaż wzrosła o 331 proc. Łącznie w całej Europie wzrost sprzedaży motocykli elektrycznych wyniósł zaledwie 1 proc. i stanowią one 4,4 proc. łącznej sprzedaży na naszym kontynencie. Największe zainteresowanie budzi marka Arora, której wyniki wzrosły o zawrotne 287 proc. Dalej mamy Vmoto Soco i BMW.
Jak wygląda sytuacja na polskim rynku? Od 1 stycznia do końca października zarejestrowano 469 motocykli elektrycznych, co dało spadek o 18,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. W pierwszej trójce są Surron, EFUN oraz BMW. Surron może pochwalić się wzrostem na poziomie 594,1 proc.
Jeżeli spojrzymy na wyniki procentowe Surrona czy Arory, to można złapać się za głowę i oczywiście marketingowcy chętnie wykorzystają to przy szerzeniu dobrej nowiny, że Europa się elektryfikuje. Sytuacja wygląda jednak inaczej, kiedy spojrzymy na nią w przeliczeniu na sztuki. Okazuje się, że kosmiczny wzrost zainteresowania Surronem wynika z faktu, że od 1 stycznia od końca października 2022 r. zarejestrowano 17 maszyn tej marki, a w tym roku wynik rejestracji w analogicznym okresie wyniósł 118 szt.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze