Kupujesz sportowy motocykl z myślą o szybkiej jeździe po torze. Ale żeby osiągał on w twoich rękach pełnię swoich możliwości, trzeba go dobrze przygotować. Team San Carlo Honda Gresini radzi jak to zrobić.
1. Myj motocykl
Czysty motocykl to bezpieczny motocykl. Nie tylko dlatego, że podczas mycia usuwasz szkodliwe dla elementów zabrudzenia i pył, ale także dlatego, że na czystym sprzęcie lepiej widać ewentualne wycieki czy usterki. Myjąc motocykl możesz także z bliska przyjrzeć się poszczególnym podzespołom i ocenić stan ich zużycia – sprawdzić łańcuch, poziom oleju, stan klocków czy tarcz.
Dobrym środkiem czyszczącym jest Greentec Special Bike Cleaner firmy Castrol, który rozpuszcza brud i zanieczyszczenia. Smarem silikonowym Castrol Silicon Spray zabezpieczysz powierzchnie plastikowe. Ostateczny błysk uzyskasz dzięki Castrol Bike Polish.
2. Pracuj nad zawieszeniem
Dobrze wyregulowany i dopasowany do stylu jazdy zawias daje lepsze osiągi. Nie bój się wymieniać elementów zawieszenia, eksperymentować z ustawieniami. Regularnie serwisuj amortyzatory i wymieniaj olej – najlepiej na jeden z produktów Castrol.
3. Czyść zaciski hamulcowe
Wielu motocyklistów zapomina o czyszczeniu zacisków, a mają one przecież kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa. Używanie hamulców, szczególnie tak intensywne jak na torze, powoduje szybkie zanieczyszczenie zacisków, kół i innych elementów. Raz w roku wyczyść zaciski i regularnie wymieniaj płyn hamulcowy – idealny będzie Castrol Motorcycle Brake Fluid.
4. Używaj najlepszego oleju
Nie ryzykuj stosowania byle czego. Olej, który nie spełnia najwyższych parametrów może zaszkodzić silnikowi, który pracuje przecież w niezwykle trudnych warunkach. Stosując Castrol Power 1 Racing 4T, w pełni syntetyczny olej do motocykli sportowych, masz gwarancję znakomitych osiągów i wysokiej trwałości silnika. Technologia tego oleju została opracowana na podstawie doświadczeń zdobytych we współpracy z zespołem San Carlo Gresini.
5. Wspomóż się elektroniką
Użycie w motocyklu Power Commandera pozwala na korzystną dla motocykla ingerencję w ECU. Commander optymalizuje spalanie, poprawia przebieg krzywej mocy, czego efektem są znacznie lepsze osiągi, a często także niższe spalanie.
6. Sprawdzaj ciśnienie
Każdego dnia sprawdzaj ciśnienie w oponach. Pamiętaj, że to od niewielkiej powierzchni styku opony z nawierzchnią tak naprawdę zależy wszystko – tor jazdy, prowadzenie, przyspieszenie.
7. Dbaj o łańcuch
Prawidłowy naciąg łańcucha jest kluczowy nie tylko dla osiągów, ale też dla bezpieczeństwa. Zbyt luźny powoduje szarpanie przy przyspieszaniu, zbyt mocno napięty przyczynia się do szybszego zużycia zębatek oraz skrzyni biegów. Do czyszczenia łańcucha używaj Castrol Chain Cleaner, do smarowania Chain Spray O-R lub Chain Lube Racing.
8. Testuj różne opony
Wybór opony może kolosalnie zmienić twoje wyniki. Dobra opona może poprawić czas przejazdu dzięki możliwości późniejszego hamowania, większej prędkości w skręcie i lepszemu wyczuciu motocykla.
9. Uwolnij wydech
Standardowy układ wydechowy w motocyklu ma zadanie głównie spełnić unijne normy hałasu i czystości spalin. Dobry, dedykowany do sportowego motocykla wydech może wyraźnie podnieść moc i zniwelować spadki w krzywej mocy.
10. Ustaw motocykl pod siebie
Motocykl opuszczający bramy fabryki przystosowany jest pod przeciętnego użytkownika. Ale ty nie jesteś przeciętny! Dopasuj wszystko co się da – dźwignie, kierownicę, sety, może nawet kanapę. Jeśli regulacji zabraknie, rozważ wymianę części na inną, z większym zakresem.